Sistem Penyelarasan Pencen
adalah salah satu dari sistem yang terdapat di POWER (Pensions
Online Workflow Enviroment).
Fungsi ini akan menyokong fungsi
penyelarasan pencen ke atas semua rekod rekod pesara dan penerima
pencen secara automatik dengan tepat dan terkini serta membenarkan
penyelarasan dibayar sebulan selepas tarikh surat pekeliling
dikeluarkan.
Fungsi dalam sistem ini akan
mencetak laporan laporan statistik sebagai penyediaan sebelum
penyelarasan pencen sebenar dilakukan dan mampu mengeluarkan
laporan laporan bagi membolehkan penyelarasan secara individu perlu
dilakukan apabila tempoh penyelarasan pencen secara individu perlu
dilaksanakan.
Selain
itu fungsi sistem ini akan mengambil kira berbagai bagai jenis
penyelarasan dilakukan tanpa perlu membangunkan semula aturcara
aturcara yang berkaitan dengan syarat jenis penyelarasan tersebut
telah diambil kira.
Untuk paparan terbaik, sila gunakan
Internet Explorer 6.0 dan ke atas dengan resolusi skrin komputer 1024 × 768
pixel
Jabatan Perkhidmatan Awam, Bahagian Pasca Perkhidmatan, Aras 2-5, Blok C2,
Kompleks C, Kompleks Kerajaan Persekutuan, 62510 Putrajaya, Malaysia,
Tel : 603 8885 4906 / 4475 / 4477 / 4478